הקולנוע!

תודה.

הלוואי והייתה לי מילה טובה יותר להביע את הערכתי לקולנוע.

אני לא יודעת להגיד מתי זה התחיל ולמה, אני רק יודעת שכייף לי, שטוב לי, שאני מאושרת!

אני לא יודעת איך להסביר את התרוממות הרוח הזו שעוטפת אותי כשאני בקולנוע, אני חושבת, אולי , שזה החופש שלי ולא רק מהמציאות.  (בינינו אני מרוצה מהמציאות שלי. אין לי סיבה לברוח)  מבחינתי הקולנוע זה המקום היחיד בעולם שאני ארשה לעצמי להביע רגשות עצב בפומבי. אתם צריכים להבין, אני לא בן אדם שבוכה ליד אנשים אחרים, הלוואי ויכולתי, לצערי איבדתי את היכולת הזאת מזמן. אם תראו אותי בוכה, זה רק מצחוק (וזה קורה הרבה, ממש הרבה…). וגם בקולנוע כשיש קטע עצוב או מרגש ואני עם חברותי בסרט אני אנסה שלא להזיל דמעה. באופן מעניין\מוזר אני מאוד אוהבת גם ללכת לקולנוע לבד.  כשאני לבדי בקולנוע \ מיוזיקל אז אני באמת מרשה לעצמי, אני באמת משתחררת מהכל, מכל הכבלים ומכל המוסכמות בין אם הן של החברה או שלי עם עצמי. והבכי (אם ישנו כזה) הוא לא בהכרח עצוב, הוא יכול להיות מהתרגשות.

השבוע הלכתי לסרט שחיכיתי לו שנתיים בשביל שייצא לאקרנים : "ההוביט" 🙂 כמה אושר!.למה חיכיתי לסרט הזה? כי לפני שנתיים טיילתי בניו זילנד ועשיתי את הסיור של שר הטבעות (מומלץ! חוויה נהדרת!) בנוסף עשיתי גם את הסיור להוביטון, הגורל רצה (והוא רוצה כך כל חיי) לחייך אלי והגעתי לחווה שבה צילמו את העיירה הוביטון יומיים לפני שסגרו אותה לצילומים. זה אומר כמה דברים:

1: שיפצו את סט הצילומים כי בקרוב יצלמו בו שוב ולכן בנו מחילות חדשות וצבעו הכל  וגם שתלו פרחים ועצים חדשים

2: ההנחיות היו: מותר לצלם צילומים רגילים אסור לצלם בווידאו ואסור לפרסם את התמונות באף רשת חברתית עד ליציאת הסרט לאקרנים ! כלומר הייתי צריכה לחכות שנתיים! שנתיים!!!

אז כן, חיכיתי שנתיים לרגע הזה והנה הוא הגיע ! אושר.

בואו אני אקח אתכם למאחורי הקלעים של הוביטים, ופה אני אהיה ממש לארג'ית אתכם ואחשוף לכם את מה שכתבתי ביומן שלי :

15.1.2011 : " היום הלכתי לסיור גייזרים , היה בסדר אבל לא מדהים…. ה'ליידי לנוקס' היה צריך עזרה ה בלהתפרץ אז שמו לו קצת סבון והסיור בשאר האגמים הלוהטים היה נחמד. ראיתי ביצה צהובה\שחורה\ירוקה זרחנית. …     אבל אחרי זה, אחרי זה הגיע החלק הטוב! הרגע שבו הגעתי לסיור בהוביטון!   ואן קטן בא ואסף אותי ועוד שני אנשים מגרמניה. הנהג התלהב והתחיל להגיד לנו שאנחנו הוביטים ואנחנו בדרך לאסוף עוד הוביטית אחת , הוא גם צחק ואמר שכל בן אדם שלישי ברכב הוא מגרמניה. הוא צודק, יש המון… התחלנו בנסיעה דיברנו וצחקנו ממש!

בדרך הנהג אמר לנו שאנחנו נצטרך לחתום על חוזה סודיות ולא יורשה לנו להפיץ את התמונות שנצלם עד שהסרט ייצא לקולנוע ושזה פעם ראשונה שהוליווד מאשרת דבר כזה. כולנו חתמנו וחשבתי לעצמי שזה משעשע שרק שנה הבאה כשייצא הסרט אני אוכל לפרסם את התמונות. כשהגענו נאמר לנו (שוב) שיש לנו מזל כי בגלל שהולכים לצלם את הסרט הוסיפו ובנו עוד מחילות וגדרות ושתלו פרחים ועצים חדשים ובקיצור החיו את המקום"

"סיפרו לנו איך הכל התחיל: פיטר גאקסון (במאי הסרטים) טס במסוק שלו (ויש לו אוסף של כאלה!) מעל החווה של אלכסנדר (שם נמצאת הוביטון) וראה שטח הררי וגלי גדול ,הכי חושב זה שהוא ראה עץ ענק שיתאם להיות עץ המסיבה, וכך קרה שהחווה של אלכנסדר הפכה להיות הוביטון."

"כשנגמרו הצילומים לסרט היה צריך לפנות את החווה ,אך היה חורף ולכן כל הציוד והתפאורה נשארו שם. במשך 6 החודשים הבאים ,הגיעו זרים והתדפקו על דלתות החווה בבקשה להצטלם ולבקר במקום שבו צולמה הוביטון. אלכסנדר הבין שאנשים רוצים לבקר וביקש אישור מהוליווד להפוך את החווה שלו לאתר תיירותי , לאחר כשנתיים הוליווד הסכימו."

"נכנסנו למקום וראינו את כל הוביטון. זה היה כזה אדיר! עכשיו בגלל (ויש לומר בזכות) הצילומים לסרט "ההוביט" בנו שם את הפאב של ההוביטים "הדרקון הירוק" לצערי לא יכולנו להיכנס אליו כי הוא בשיפוצים, לא נורא. (העיקר שאני מעודדת את עצמי). המשכנו עוד לתוך הוביטון וראינו ממש איך היא בנויה. הכל הרים קטנים ירוקים מלאים בדשא ועל הדשא הוקמו גדרות קטנות ומחילות קטנות. המחילות קצת יותר נמוכות ממני ויש להן דלת עגולה, ובחלונות ישנם כלי עבודה ווילונות מעוצבים. הכל כל כך אמיתי וכל כך לפרטים קטנים. אפילו שתלו באחת הגינות עגבניות ושיחי פטל ועצי תפוחים . התחלתי לגשת לפתח של אחת המחילות, הדלת לא הייתה פתוחה אבל הצצתי בחלון וראיתי את הבפנים של המחילה, לא היה שם כלום, רק עץ. לעומת זאת במחילה של בילבו (שיכלנו לראות רק מרחוק כי היא הייתה בשיפוצים) היו שולחנות קטנים ומגירות והרבה מוצרי מזון כמו גושי גבינות והרים של שוקולד . באחת הגינות היו שתי נדנדות קטנות שהגיעו לי לברכיים . זה מדהים, התחושה הזו שאני נמצאת איפה שבאמת דברים קורים! אני נמצאת במקום האמיתי! אי אפשר להסביר את הסיפוק הזה. בקצה הוביטון ישנו נהר קטן ומעבר לנהר ישנו הפאב המדובר. הוא עוד לא בנוי עד הסוף אבל השלד שלו כבר קיים ואני לא יכולה לחכות לרגע שבו אני אראה את הבניין הזה בסרט ואת השבילים הקטנים והצרים שאני הולכת עלייהם עכשיו ומי יודע מי ילך עלייהם אחר כך…"

אז כן זה הסיפור שלי , ואני מאוד התרגשתי , אוקיי זה שקר. אני התפוצצתי מהתרגשות , כאשר הייתי בקולנוע וראיתי את הוביטון ואת השבילים ועצי התפוחים והנהר. כמה אושר.

אגב קולנוע מצאתי  עכשיו ביומן מסע\ טיול שלי קטע על הקולנוע של ניו זילנד .

הקדמה: יש לי מן מנהג\מסורת להיכנס לבתי קולנוע בארצות שונות.

"… בדרך ראיתי את ה IMAX ואני כחובבת קולנועים מושבעת רציתי לבדוק אותו, אז הלכתי להארי פוטר 7 שוב והקולנוע היה אדיר! הIMAX הוא מקום גדול מאוד, רק הקולנוע עצמו הוא 3 קומות וכמובן שבנוסף לזה יש מרכז קניות. אפילו שהסרט לא היה ב3D הוא הרגיש ככה בגלל שהמסך היה מאוד גדול והאקוסטיקה באולם הייתה מעולה.  מה גם שהיה משעשע כי היו בנות באולם שבכו, וזה תמיד מצחיק…"

"… לקולנוע, כמה אושר ממלא ומציף אותי כשאני שם ! הלכתי לדוכן וביקשי לטעום את הגלידה המקומית , גביע של שני כדוים שהם אחד ליד השני ולא אחד על השני ושניהם מצופים שוקולד, זה מאוד משעשע לאכול ככה, כשנכנסתי לקולנוע ראיתי שורה מתחתי שני בני נוער מאוד קולניים האחד עם פופקורן והשניה עם גלידה כמו שלי, צפיתי בהם וראיתי שהנערה נוגסת בגלידה ואז מכניסה את הגלידה לתוך הפופקורן כך שהפופקורן נדבק לגלידה ואז אוכל את זה ביחד, התבוננתי בזה כמה דקות עד ששאלתי אותם אם אני יכולה לנסות גם, אז הם היו נחמדים והביאו לי מהפופקורן… הטעם היה, אמממ מעניין…."

אגב הנה עוד עובדה מעניינת: בתאילנד לאחר הפרסומות ולפני שהסרט מתחיל מוקרן סרטון לכבוד המלך וכולם עומדים לכבודו ושרים את ההמנון התאילנדי (זו חוויה תרבותית מעניין ומומלצת)

2 מחשבות על “הקולנוע!

1. כתיבה נהדרת!! אין כמו בילוי של סרט טוב בקולנוע עם פופקרן ושתיה.. רוצים לדעת איפה עושים את הפופקורן כי טעים ומומלץ? כנסו ל SEUDATA.WORDPRESS.COM